Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jouni ylitervo
Liittynyt: 16 Tam 2008 Viestejä: 303 Paikkakunta: jämsänkoski city
|
Lähetetty: 03.08.2011 17:04 Viestin aihe: |
|
|
se kun 740 volvoja on valmistettu 5 ja 6 pyttyisiä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sittana
Liittynyt: 04 Jou 2008 Viestejä: 168
|
Lähetetty: 03.08.2011 17:20 Viestin aihe: |
|
|
jone y kirjoitti: | se kun 740 volvoja on valmistettu 5 ja 6 pyttyisiä. |
Joo pitäs varmaan lukee toi sääntökohta loppuun asti ennen kuin kommentoi. Sääntöjen mukaanhan tuon pitäs olla tosiaan mahdollista.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti Karppinen
Liittynyt: 02 Maa 2009 Viestejä: 93
|
Lähetetty: 03.08.2011 19:10 Viestin aihe: |
|
|
No eikös tuon mukaan Volvo 264 malliiin vedoten voi 240 volvoon vaikka tuon 2,9 tinakutosen laittaa, joka löytyy 960 mallista?
Kaikki 6 sylinteriset saman merkin mallit luetaan samaksi.....
Vois olla toimivakin, kevyt alulohkonen pannu,lyhyt isku ja kokolailla kierrosherkkä jo vakiona.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sumupaalu
Liittynyt: 07 Tam 2009 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 03.08.2011 19:17 Viestin aihe: |
|
|
Jusan määritelmässä jotain,tosin aikanaan ongelmia aiheutti oopelien kohdalla tulkinnat iskupituudeesta,etenkin 400 sataset asconat,joissa oli pitemmät iskut,jotka oli joissain kisoissa hylsynä,mutta olivat kuitenkin sääntökirjan mukaan silloin hyväksyttyjä,koska silloisten sääntöjen mukaan samaa mallia jne.Ja kyllä siinä isossakirjassa ny vaan lukee yksiselitteisesti,että iskupituuden tulee olla alkuperäinen,joten ny sitte vaan tutustuun kymppi ja satasarjan iskuihin niin siitähän sen se sitte matikalla selvii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Matti Karppinen
Liittynyt: 02 Maa 2009 Viestejä: 93
|
Lähetetty: 03.08.2011 19:52 Viestin aihe: |
|
|
Kymppi ja satasarjassahan iskunpituus on sama.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vesa-Matti Junnila
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 61
|
Lähetetty: 19.09.2011 19:06 Viestin aihe: |
|
|
Sumupaalu vaan on kovasti sitämieltä että iskunpituutta ei saa muuttaa? Iskunpituus vapautettiin pari vuotta sitten KAIKISTA autoista. Tuossa aiemmin oli kopypaste-lainauskin sääntökirjasta... Jos vaikka soittasit sinne AKK:n toimistoon ja kysyisit kuinka yksiselitteisesti se on kielletty Lajin määritelmässä on iskunpituuden oltava vakio MUTTA myöhemmin päivitetyssä 10.12. sääntökohdassa lukee iskunpituus vapaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyri Tölmälä
Liittynyt: 02 Syy 2008 Viestejä: 5
|
Lähetetty: 19.09.2011 19:49 Viestin aihe: |
|
|
Public_enemy kirjoitti: | Kymppi ja satasarjassahan iskunpituus on sama.... | Mutta veivin pituus eri. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 16.04.2012 13:37 Viestin aihe: |
|
|
Voikos laittaa pienirunkokaulaiseen 55mm b230 lohkoon, b21/b23 63.4mm kammesta rungonkin sivuun ja sovittaa sen b230 lohkoon
Onko noissa b200-230 lohkoissa oikeesti pienemmät runkolaakerit ja missä koneissa? Tietääks kukaan ei ny oo sopivasti hollillla sellaista konetta auki?
Koneissako ennen vuotta -88, vai voiko olla missä vaan?
Sitä porausta kun ei voi kasvattaa vissiin ku 1mm noissa uudemmissa lohkoissa?
Jos tekee 45 kaulalla 89 iskunpituuden 2580cc, minkä kankea on käytetty?
Jossain laatu ranskanlohkoissa voi 5mm mäntää suurentaa. Sekä b19sn.
Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 18.04.2012 17:45, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Siekkinen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 143 Paikkakunta: Jkl Rock City
|
Lähetetty: 16.04.2012 14:53 Viestin aihe: |
|
|
ford31 kirjoitti: | Onko noissa b200-230 lohkoissa oikeesti pienemmät runkolaakerit ja missä koneissa? |
B200 ja B230 oli se 55 mm kokeilu vm. 85-88. Sen jälkeen molemmat koneet palas takasin sinne 63,xx kokoon. _________________ Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
riku mykkänen
Liittynyt: 29 Hei 2010 Viestejä: 42
|
Lähetetty: 16.04.2012 15:27 Viestin aihe: |
|
|
mitenkäs ne runkokaulat voi hioo sivuun? _________________ elekee poejat kuljaella |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrki Siekkinen
Liittynyt: 17 Tam 2008 Viestejä: 143 Paikkakunta: Jkl Rock City
|
Lähetetty: 16.04.2012 16:17 Viestin aihe: |
|
|
rikub200k kirjoitti: | mitenkäs ne runkokaulat voi hioo sivuun? |
Hyss... antaa poikien kokeilla. _________________ Ei haittaa, jos ei voita. Kunhan ei häviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
S.K.
Liittynyt: 28 Tam 2008 Viestejä: 40 Paikkakunta: Vähäkyrö
|
Lähetetty: 16.04.2012 20:04 Viestin aihe: |
|
|
ford31 kirjoitti: | Voikos laittaa pienirunkokaulaiseen 55mm b230 lohkoon, b21/b23 63.4mm kammesta rungonkin sivuun ja sovittaa sen b230 lohkoon. |
Melkoosen holtitonta jo sulta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kusti
Liittynyt: 08 Tou 2009 Viestejä: 67 Paikkakunta: vaasa
|
Lähetetty: 16.04.2012 21:55 Viestin aihe: |
|
|
Äläkää poijaat hulluja suunnitelko, jos runkolaakereilla meinaatte iskua pidentää niin saatte kyllä aikaan tärylätkän jolla karkeempikin murske painuu auton alta upoksiin. ei tarttis hakea kaupasta kengurupentsiiniä tankkiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sami kleemola
Liittynyt: 10 Hel 2008 Viestejä: 161
|
Lähetetty: 17.04.2012 14:03 Viestin aihe: |
|
|
Ihan vain kokeilumielellä..
Eihän se ole kiellettyäkään.. se vaan ei oo mahdollista volvon koneessa.
Joo pitää se hakea vaikka täältä jos sellaista iskua haluaa 93-97mm..
Ilkka sen hokas en miäles ajatellu kun tota yhtä pyttyä..
http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=55
Pari pentaa kyllä löytyy, kasa b19/21 koneita pari b23 lohkoa ja pari uudempaa b230 konetta 85-87 eli sitä pienempää.
Mietin vaan onko noista b230 lohkoista 55 kaulat mihinkään vai verkonpainoksi..
Jos tekee noista b21 akseleista niin voi tehdä samantien 88-89, jotku uskaliaat tehnyt tuplalaakerilla sillä sais enemmänkin kun 88-89mm
Olisko se volvon kampiakseli niin hyvää laatua ku mainostetaan.
Mikä siinä on ettei b19 akselista hiota ainakaan tuala naapurissa puhuutaan b21/b23 akselista mistä tehdään ja otetaan vaihdossa onko nuo kaikki samoja?
http://www.timosmotor.com/fi/produkter/category/42/vevaxlar-b21/23
Mutta mistä löytyy 45 laakeri 148-150 kiertokanki et sais sen 89 iskun tehtyä. Yläsilmä kun pitäis saada 23mm tapille
Mitsun evot taitaa sopia ja mersukin. jotainon tuala stenin sivuilla.
Viimeinen muokkaaja, sami kleemola pvm 18.04.2012 17:49, muokattu 4 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ilkka Ollikainen
Liittynyt: 03 Syy 2010 Viestejä: 24
|
Lähetetty: 17.04.2012 17:06 Viestin aihe: |
|
|
ford31 kirjoitti: | se vaan on mahdollista volvon koneessa. |
Miten saat runkolaakerit hiottua sivuun niin, ettei isku samalla lyhene kahdesta sylinteristä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|