Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Ari Viitanen
Liittynyt: 19 Huh 2014 Viestejä: 15 Paikkakunta: Äetsä
|
Lähetetty: 19.01.2017 17:21 Viestin aihe: Kuplan boxerista |
|
|
Saikos boxerista tehdä niin suuren kun saa,vai oliko joku tuupparisääntö siihenkin. _________________ Ari Viitanen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harri Hyvönen
Liittynyt: 18 Tou 2016 Viestejä: 3
|
Lähetetty: 19.01.2017 19:47 Viestin aihe: |
|
|
Kuplan perään saa tehdä niin suuren ku voi...
Muut menee vierasmoottori säännön mukaan 1650 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Viitanen
Liittynyt: 19 Huh 2014 Viestejä: 15 Paikkakunta: Äetsä
|
Lähetetty: 19.01.2017 20:47 Viestin aihe: |
|
|
Kirmankolli kirjoitti: | Kuplan perään saa tehdä niin suuren ku voi...
Muut menee vierasmoottori säännön mukaan 1650 |
Juu kiitos niin olen ymmärtänyt. _________________ Ari Viitanen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kalle keskinen
Liittynyt: 30 Tou 2015 Viestejä: 22
|
Lähetetty: 20.01.2017 16:45 Viestin aihe: |
|
|
Saako olla vesijäähdytteiset kannet? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ari Viitanen
Liittynyt: 19 Huh 2014 Viestejä: 15 Paikkakunta: Äetsä
|
Lähetetty: 21.01.2017 09:13 Viestin aihe: |
|
|
thrill kirjoitti: | Saako olla vesijäähdytteiset kannet? |
Eikös kannet ole vapaat. _________________ Ari Viitanen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 444 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 21.01.2017 13:18 Viestin aihe: |
|
|
Mihinkäs ne lisäpainot asennetaan Kuplan korissa jos moottorin tilavuus nostetaan esim. 2,8 litraan? Tuleeko korkea kasa rautaa joka pysyy vielä paikoillaankin? Toiseksi pitääkö Kuplan moottorilohko olla alkuperäismittainen vai saako käyttää "korotetulla katolla" olevaa alumiinilohkoa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha-Matti Kontti
Liittynyt: 13 Kes 2008 Viestejä: 22 Paikkakunta: Jämijärvi
|
Lähetetty: 21.01.2017 19:35 Viestin aihe: |
|
|
Omasta mielestä suurempaa kuin 2050cc. on aivan turha tehdä,koska nykyisellä rengassäännöllä, etenkin kuhmuissa on aika toivotonta taistella vesikoneisia vastaan jos,kori on sääntöjen mukaisis painois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
EEP-race
Liittynyt: 07 Tam 2011 Viestejä: 1
|
Lähetetty: 21.01.2017 19:54 Viestin aihe: |
|
|
Jos jollain ei ole uudempaa tietoa, niin vesikannet on kielletty kuplan moottorissa ellei kyse ole vierasmoottorista. Näin lajipäällikkö Lampinen vastasi minulle puhelimessa konsultoituaan myös tekniikan lajipäällikkö Palmia kesällä 2015. Perusteena oli, että sääntöjen kohta "VW ilmajäähdytteisten tuotantomoottorien kannet ovat vapaat" ei voi olla ristiriidassa kohdan "Ilmajäähdytteisissä moottoreissa lisäjäähdytys ulkopuolisella vesiruiskutuksella on kielletty". Itse en tätä perustetta oikein ymmärtänyt, mutta se tuli selväksi, että vesikannet muuttavat moottorin vierasmoottoriksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Antti Laukkanen
Liittynyt: 28 Huh 2008 Viestejä: 37
|
Lähetetty: 23.01.2017 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa oikein isot kuplan moottorit kärsiä myös kaasarisäännöstä? Sais sääntö olla sillai, että kun käytetään auton omaa konetta niin kaasarit vapaat. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juha Hytönen
Liittynyt: 02 Hel 2008 Viestejä: 444 Paikkakunta: Salmi , Laatokan Karjala
|
Lähetetty: 24.01.2017 11:32 Viestin aihe: |
|
|
Kuplan omaan moottoriin saa laittaa niin suuren kaasuttimen kuin yleensä on mahdollista, jopa 62mm. Terminator on mahdollista sekä myös niin isot luistinkaasarit kuin maailmalta löytyy.
Kaasutin ei ole Kuplan moottorin ongelma .... se ongelma on hirmuisten lisäpainojen laittaminen "apumiehen paikalle". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Seppo Salminen
Liittynyt: 18 Tam 2008 Viestejä: 20 Paikkakunta: Lempäälä
|
Lähetetty: 24.01.2017 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Tiedoksi pieni päivitys kuplan kaasuttimien kokoon:
Kaasuttimina saa olla yksi kaksikurkkuinen tai kaksi
yksikurkkuista (toimivia kurkkuja) kaasutinta.
Autoissa joissa käytetään automalliin kuuluvan
moottorin asemasta oman tai toisen valmistajatehtaan
enintään 1650 cm3 moottoria, kaasuttimen läpän halkaisija
saa olla enintään 45 mm. Mitta mitataan läpän
akselin suuntaisesti. Luistikaasuttimissa 45 mm mitataan
90 asteen kulmassa luistin liikkumissuuntaan nähden.
(Ilmajäähdytteinen VW omalla moottorilla 50mm) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|